Telecome, Telecome
U Telecomu (pardon, Telefóniky) mám mobilní připojení za 250 korun měsíčně (bez DPH, ale zato vstříc HDP). Za pět let, co jim pravidelně platím (a dřív to byla částka asi pětkrát vyšší), jsem dvakrát zapomněl fakturu proplatit. Tehdy posílali vyúčtování na adresu, kde bylo těžké mě zastihnout, a jediná možnost, jak zasílací kontakt změnit, bylo poslat kolkovanou žádost. Ale nakonec jsem to protlačil a šlo to. A teď se mi před třemi měsíci stalo, že jsem nový doklad od outúčka nosil pár dní přes splatnost v batohu, a tak mi přišla upomínka. Ta u soudruhů z Telefóniky, kteří zjevně nikdy nemuseli k práci ani přičichnout, stojí 150 káče bez dépéhá. V tichosti jsem ji proplatil, ale ten lichvářský poplatek se mi platit nechtělo, takže jsem ho od konečné částky odečetl. To jsem si ale dovolil hodně: teď přišlo penále za nezaplacení penále. Mám na kontě dalších minus 150 korun a v archívu dopis pro operátora…
Telefónica Czech Republic, a. s.
Za Brumlovkou 266/2
140 22 Praha 4 – Michle
V Praze dne 28. 1. 2013
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že Vaši politiku zpoplatňování ztracených faktur nebo opomenutých plateb v pro Vás jistě směšné výši 300 korun 150korunovým penále a následné zpoplatňování neuhrazení tohoto penále dalšími 150 korunami nepovažuji za férové, a dokonce bych se nežinýroval nazvat ji nehorázností, vypovídám tímto veškeré smlouvy, které má s Vaší společností uzavřené naše společnost.
V posledních měsících stojí Vaše internetové připojení v oblasti, kde ho používáme, beztak za starou bačkoru. Přesto jsem si nikdy nedovolil naúčtovat Vám za to jakýkoli poplatek, ba dokonce jsem ani tichým hláskem neprotestoval.
Mimochodem, někteří klienti naší firmy dluží za služby i několik měsíců. Nikdy bych s nimi nerozehrál takovou hru, jakou se svými klienty hrajete Vy. Jistě Vám to za to stojí. Já ale tak ostré lokty nemám a raději zůstanu chudý.
Se svou zkušeností ze zhruba pětileté takřka bezproblémové spolupráce, jen tu a tam narušené mojí troufalostí nezaplatit skromné vyúčtování, se s radostí obrátím na média, abych velké množství Vašich klientů varoval před Vašimi praktikami. Pevně věřím, že tak troufale špatně platících, jako jsem já, je mezi nimi opravdu jen málo.
Přeji Vám úspěch ve Vašem jistě nelehkém podnikání!
[podpis a tak]
P. S.: Pro jistotu žádám o vymazání kontaktu na všechny mé společnosti, na mou manželku a mé děti, jejich děti a všechny jejich potomky z adresářů Vaší společnosti i adresářů Vašich marketingových, ATL, BTL, reklamních, directmailových, directmarketingových a public relations agentur a spolupracujících společností. Pokud mě nebo někoho z mých blízkých při jakékoli příležitosti adresně oslovíte, budu Váš krok považovat za porušení této výzvy.