Abasto, díl druhý: Guiness se třese!

Věc, jejíž náhled můžete vidět níže (a po kliknutí na obrázek v celé kráse) opravdu nepotřebuje téměř žádný komentář. Obchodník s potravinami se rozhodl podat si blogera, návštěvnost jehož blogu se pohybuje kolem 2 lidí denně (z čehož jeden přístup dělá narcistický autor), za poškození dobrého jména. Abych byl korektní, musím bez okolků říct, že to, co jsem napsal v někdejším článku, není nic než holá pravda.

právo a pořádek

Z uvedeného důvodu nemám, proč bych článek stahoval. Takže moje jediná reakce na celou věc je ta, že jsem paní právnické vysokoškolačce opravil její dopis a posílám jí jeho kopii zpátky. Třeba se červeň, jíž se korektury hemží, zablýskne v knoflíčcích saka od slušivého kostýmku.

právo a pořádek

Upřímně si myslím, že je to jen snaha o vyhrožování v zemi, kde nejlepší obranou je útok, a přál bych si, aby tu žalobu podali. Výsledkem si pochopitelně v zemi, kde navrch mají zloději, a nikoli slušní lidé, nemůžu být jistý. Ale nechám se překvapit. Každopádně by to byl monstrproces hodný zápisu do Guinessovy knihy rekordů: nejméně navštěvovaný blog s největším účinkem na morální újmu.

Možná o tom Chleboun blognul i tady:

2 Odpovědi na “Abasto, díl druhý: Guiness se třese!”

  1. A je z objednávky zřejmé (a nezpochybnitelné), že ji odesílala společnost Abasto a že je tedy zadavatelem tato společnost a nikoli onen živnostník?

    V minulosti jsem se také párkrát spálil, když jsem přijal zakázku od člověka, který tvrdil, že pracuje pro nějakou firmu, ale ve skutečnosti byl jejím dodavatelem a já tedy subdodavatel. Byla moje chyba, že jsem nepožadoval jasnou identifikaci objednatele a že jsem si informace neprověřil (podvodníků vydávajících se za zástupce kohosi běhá po světě nemálo).

    Teď už si dávám bacha – a ještě lépe – požaduji u nových neprověřených klientů platbu předem.

    Ale jaké jsou zvyklosti v překladatelské/korektorské branži nevím. Jsem webdesigner.

  2. Odpovídám až teď, protože WordPress, ač je to geniální systém, je neustále zahlcený spamy.:-( Ten člověk objednával z e-mailové adresy na doméně, která patří stoprocentnímu majiteli firmy Abasto. Pokud někomu poskytli mail, nemám důvod ho pokládat za někoho cizího – a kdybychom měli všechny vazby prověřovat, pěkně bychom tím zdržovali. Naše služby jsou postaveny právě na tom, že klient pošle objednávku, a aniž by se kdokoli o cokoli zajímal, ve stanoveném čase dostane opravený text zpět. To je taky odpověď na podnět, že bychom měli vystavovat zálohové faktury – pak nemají hodinové až dvoudenní korektury smysl.;-) Naštěstí jsou ale podvodníci, i když i takoví jsou, v drtivé menšině.
    Druhá věc je, že ať už to bylo jakkoli, Abasto má dodnes na webu texty, které jsme zaručeně opravili, se zapracovanými korekturami.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Solve : *
22 + 5 =