Česká a moravská nenažranost
Protože jsem Onebit považoval za firmu, která je na rozdíl od gigantů schopná se přizpůsobit a pochopit, že účtovat za jeden trvalý záznam v Apachi 20 korun měsíc co měsíc, snažil jsem se jim naznačit, že cena už se mi nezdá tak sexy. A občas to i vypadalo, že bychom se mohli domluvit a budou ochotni mi jako „VIP“ zákazníkovi udělat nějakou rozumnou nabídku, v níž vybalancují spokojenost a ekonomickou prospěšnost, ale projevila se klasická česká (v tomto případě bohužel moravská) nenažranost spojená s pocitem neohroženého utrůnění se na vavřínech spokojenosti s vlastním úspěchem.
Nabízená sleva ve výši nula nula prd mě příliš nenadchla, a tak jsem se začal poohlížet po novém hostingu. S údivem jsem zjistil, že možnosti jsou. Část projektů jsem přesunul do Ameriky (GoDaddy.com), kde to stojí desetinu toho, co platím u Moravanů (s nepoměrně lepšími parametry, co se prostoru týče), část patrně v nejbližších měsících zaparkuju taky jinde, klidně v Tramtárii. A možná nebudu muset ani tak daleko, nabídky multihostingů za přijatelné ceny (pochopte, nejsme firma velikosti Makra) se začaly objevovat už i v Česku. Chápu, že při třinácti tisících klientů to s Onebitem nijak nezamává, ale už teď mají o jednoho spokojeného klienta míň.
dovolte, abych se k danému vyjádřil.
Situace, jak jste ji zde vylíčil, není bohužel zcela objektivní.
Určitě by se slušelo zmínit, jaké služby jste ve skutečnosti využíval – nikoliv klasický sdílený tarif, ale částečně vyhrazený server (VIP tarif) s výrazně vyššími systémovými prostředky, než jaké jsou k dispozici u běžného účtu. Tento tarif tedy nelze přímo srovnávat s klasickými sdílenými účty. V rámci tarifu jste měl možnost provozovat až 10 nezávislých projektů zdarma. Pokud se však projekt rozvíjí a celkové nároky rostou, je (nebo by alespoň mělo být) zřejmé, že rostou i nároky na systémové prostředky, diskový prostor, technickou podporu atp.
Další chybnou úvahou je, že jsme zdražili poskytované služby. Není tomu tak. Za celou dobu poskytování služeb nebyly ceny navýšeny ani jednou. Naopak – celkem pravidelně navyšujeme nejen diskový prostor, ale i další parametry jednotlivých tarifů. Na prstech jedné ruky nelze spočítat, kolikrát se za dobu poskytování služeb navyšovaly provozní náklady (el. energie atp). Tato navýšení jsme však nikdy nepromítli do ceny nabízených služeb.
Provoz dalšího nezávislého účtu nezahrnuje pouze „jeden trvalý záznam v Apachi“, ale pokrývá zajištění celkového provozu – zvýšením datového přenosu počínaje, poskytováním technické podpory k novému účtu konče. Přesto jsme Vám nabídli slevu ve výši 25% na každou další doménu nad limit.
Co se diskového prostoru týká, skutečně není problém nabídnout desítky GB (které často klient ani nepotřebuje), kvalitně taková data uhostovat a zároveň zálohovat (a to i několik týdnů zpětně) je však věc druhá.
Ač obsluhujeme již přes 16 tisíc klientů, každého zákazníka si bez rozdílu vážíme. Pokud bychom však poskytovali služby na hranici ziskovosti (nebo dokonce pod ní), muselo by se to nutně projevit na kvalitě poskytovaných služeb. A to nehodláme dopustit, neboť dlouhodobě vysoká dostupnost a spolehlivost poskytovaných služeb, kvalitní technická podpora a výhodný poměr cena/výkon jsou tím, co nás odlišuje od konkurence a řadí mezi nejrychleji rostoucí poskytovatele v ČR.
Přeji Vám, ať máte při výběru nového poskytovatele šťastnou ruku, a když by to náhodou nevyšlo, neváhejte se na nás opět obrátit – jsme Vám plně k dispozici.
S úctou
Ing. Petr Benešovský