Veselou noc přeje Telecom

Před několika dny jsem chtěl popsat svou zkušenost s Telefónicou O2, potažmo Eurotelem a potažmo s Českým Telecomem, kde už mnoha desítek let žijí ve skříních kostlivci a rudý prapor kolektivních závazků tam zapáchá už od padesátých let. Chtěl jsem zrušit jednu smlouvu, takže jsem v Berouně došel do jejich partnerské prodejny a řekl jim IČO. V tu chvíli o mně věděli všechno – kolik platím, jaká mám telefonní čísla, kdy končí smlouvy. Rozhodl jsem se zrušit mobilní internet, protože se mi nechce platit 850 korun za něco, co v televizní reklamě nabízejí spolu s pevným internetem za 650 korun a protože už mě nebaví věčné přesvědčování nabízečů Telecomu, že tu pevnou linku, s jejíž výhodnou nabídkou mě oslovují, opravdu nejsou schopni zavést, jinak bych ji bral všema deseti… Protože jsem od té sebranky „dostal“ modem za korunu, zavázal jsem se jim na dva roky. Smlouva má vypršet 31. března. Zašel jsem tedy za nimi s předstihem, abych na to nezapomněl a aby na mě nevytáhli nějaké výpovědní lhůty. S prodavačem jsme se dohodl, že do té doby, než skončí dvouletý vztah, mi aktivuje nějaký tarif asi za pětistovku (stejně ten internet nepoužívám, tak proč platit tři sta navíc…). Ten bych ale musel objednat na dva měsíce, protože jeden měsíc je málo a jeden měsíc a několik dnů nemohl ten nešťastník do systému zadat. Protože si krátce před tím hrál na to, že co je psáno, je dáno, řekl jsem mu, že nechci uzavřít smlouvu o novém tarifu na dva měsíce, protože pak by vypršela až o týden později než 31. března a já bych rád měl svůj vztah s Telecomem ukončený k tomuto datu. A tak jsem radši odešel s nepořízenou s tím, že to vyřeším po telefonu.

Dnes jsem měl tu čest s operátorkou na lince 800 123 456 mluvit. Ne však kvůli ukončení smlouvy, ale kvůli tomu, že jsem si před cestou na hory modem s mobilním internetem přece jenom vzal, když už ho platím, ale zapomněl jsem si k němu vzít smlouvu, na které je uvedeno telefonní číslo. To je potřeba zadat do nastavení připojení v notebooku a bez něj se modem prostě nepřipojí. Zavolal jsem tedy na linku v domnění, že nebude problém se to číslo dozvědět, když jim řeknu IČ a případně nějaké další podrobnosti. To, co následovalo, uvedu už jen ve stručnosti a vynechám asi desetiminutový rozcestník, kterým jsem se musel probrat až k operátorovi.

Dobrý večer, mám u vás mobilní internet, ale nevzal jsem si s sebou telefonní číslo, které musím zadat v notebooku. Jste schopná mi ho zjistit, když vám řeknu IČO?
Dobrý večer, to číslo vám říct nemůžu, protože jakékoli informace sdělujeme jen na základě telefonního čísla.
Chcete říct, že když vám to telefonní číslo, které potřebuju zjistit, řeknu, vy mi zjistíte, jaké to telefonní číslo je?
Ano.
Nezlobte mě, ale vy si ze mě děláte legraci? Kdybych to telefonní číslo, kvůli kterému vám volám, měl, proč bych vám volal?
My tady máme své postupy.

Nedalo mi to a musel jsem na tu linku zavolat ještě jednou, abych si to vyslechl ještě jednou (a hlavně nahrál). Je to zvláštní, ale Telecom má 5 milionů klientů (nebo kolik) a já jsem se na nonstop podporu dovolal úplně stejné operátorce jako předtím. Ale aspoň už jsme to měli jednou nazkoušené. Omlouvám se za sníženou kvalitu záznamu a za únavu, která je z nahrávky patrná. A taky za občasné vypadávání. To telefonní propojování Telecom holt nikdy moc neuměl…

Možná o tom Chleboun blognul i tady:

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Solve : *
26 + 25 =