Sračka, T-Mobilu značka
Před několika měsíci jsem se jako správný produkt materialistické doby nechal v prodejně T-Mobilu (s vidinou toho, že po přenastavení paušálů ušetřím asi tisícovku, což se nakonec vskutku stalo) nechal přesvědčit k pořízení další z desítek přístrojů, které mi dělají společnost nejen na cestě k zaslouženému úspěchu, ale také na dovolených a podobně – tabletu. Ne že bych ho úplně potřeboval – vlastně bych se bez něj úplně obešel, i když je pravda, že tu a tam na něm zkouknu nějakou vlastní e-knihu a párkrát jsem na něm četl i časopis, ale upřímně – do vany si ho brát nechci, papír je papír. Radost z něho proto mají především děti, tedy měly by, kdyby zvládl víc než otevření těch několika stránek popsaných bezradnými novináři.
Jakmile jsme na něj nainstalovali víc než dvě hry, milý tablet značky Prestigio začal mít dost velký problém s pamětí. Kdybych neměl stejně neblahou zkušenost s telefonem stejné značky, který si po dvou reklamacích nechali v Alze patrně jen k podložení stolu, pokud se bude kývat, řekl bych si, že jsem měl prostě smůlu na špatný kousek. Odinstaloval jsem skoro všechno, ale tablet neustále hlásí nedostatek paměti. Tak nic, jako podložka pod papír, až si budu chtít něco poznamenat, by se dal taky dobře používat. Jenže ještě než k tomu vůbec mohlo dojít, úplně samovolně praskl tabletu displej. U výrobku, který je na kvalitě a neporušenosti displeje poněkud závislý, je to docela problém. A protože se to nestalo po náhlém nárazu ničeho ani do ničeho, ba ani nikam, zašel jsem do značkové prodejny T-Mobilu…
Jenže reklamaci mi pochopitelně odmítli uznat, protože se jedná o mechanickou vadu, slečna obsluha přesně takový koupila bráchovi a tomu se to nestalo, a navíc jsem na displej asi příliš tlačil. Odvolání na mechanickou vadu mě v obchodním paradigmatu, kde boty nemůžete běžně nosit, ale mají sloužit pouze jako vycházková obuv, nijak nepřekvapilo. A kdyby mi k němu dodali klávesnici, přiznám se, že bych se ani tolik nesnažil ovládat ho dotyky, abych mu náhodou neublížil.
Výsledek? Zcela nepoužitelný a zbytečný krám, který budu splácet ještě jedenáct měsíců, protože T-Mobile razí politiku splátkového prodeje všeho, co v opulentních reklamních kampaních vesele nazývá výhodnými nabídkami. Můj tablet za korunu tak bude stát víc než čtyři tisíce, jeho cena je však mizivá a není moc daleko od koruny, kterou stačilo zaplatit, abych si ho v očekávání společně strávených zítřků mohl odnést domů.
A to mi dnes ještě během té reklamace nereklamace sdělili tu úžasnou zprávu, že mám možnost si prodloužit smlouvu a za stejných podmínek si pořídit tablet jiný, případně nějaký telefon (a ten bych si za polovinu měsíční splátky mohl pojistit – to je přece výhoda jak Brno s Ostravou dohromady!). Vzhledem k tomu, že ceny zařízení u T-Mobilu nejsou oproti cenám jinde nijak výhodné, až budu něco takového potřebovat, raději zajedu do Alzy, kde mám zdaleka větší výběr a při poruše o dost větší šanci, že se tím aspoň budou zabývat.